Katri uudiskiri
Saadan Sulle postkasti uut ja põnevat toitumistrendidest, vastuseid toitumisalastele küsimustele ja inspiratsiooni kuidas tasakaalustatult süüa.
Katri Merisalu

Retsept: Viinamarja-apelsini-spinati smuuti

100 grammis viinamarjades leiab C-, K-, E-, A-, B5- ja B6-vitamiini, tiamiini, riboflaviini ning niatsiini. Mineraalidest on esindatud kaalium, magneesium, vask, mangaan, raud, fosfor ning kaltsium.
Makrotoitainetest leidub neis marjades süsivesikuid, sealhulgas kiudaineid ja suhkruid nagu glükoos ja fruktoos. Valku sisaldavad viinamarjad vähe ning rasva peaaegu üldse mitte.
*Retsepti kogused on mõeldud kahele inimesele


Vaja läheb:

  • 200g seemneteta viinamarju
  • 1 apelsin, kooritud
  • 1 suur peotäis spinatit
  • 1 tl spirulinat
  • 2 sp tšiiaseemneid
  • klaasitäis vett (kui soovid vedelamat smuutit siis võid lisada rohkem vett)

Valmistamine

1.) Viinamarjad kuuluvad enim pritsitud ja taimekaitsejääke sisaldavate põllukultuuride hulka. Seega tuleb viinamarjad enne söömist korralikult pesta ja loputada! Testid on näidanud, et köögi- ja puuviljade leotamine soodavees eemaldab nende pinnalt osade pestitsiidide jäägid. Aluseline soodavesi lagundab pestitsiidid ja need saab veega vilja pinnalt pestes maha uhtuda. Pane viinamarjad suurde kaussi, puista neile soodat ja lase peale soe vesi. Jäta 20-30 minutiks ligunema ja loputa üle. Täpne sooda kogus pole oluline, sest vähem on parem kui mitte midagi, aga võid võtta aluseks retsepti: 1 tl soodat 2 kl vee kohta.

2.) Blenderda kõik koostisosad ja naudi smuutit värskelt!


Retsept on eelnevalt ilmunud Rimi blogis